18 Nisan 2010 Pazar

Yavaş Adam: Vic Chesnutt

Şu griye çalmış, griden çalmış pazar gününe müsait yanan yanaklarımla bir yandan Nazan Öncel dinliyor bir yandan Vic Chesnutt'la tanışmadan önce son okumalarımı yapıyorum...


Hala posta kutusuna bir şeyler yazıp yolluyorum.Bazen "hey Vic, biliyor musun, anlamak da yetmiyormuş anladım, "diyorum; o da bana sanki şöyle bir şey söylüyor:
"O şarkıyı bir de böyle söyle istersen: O da mı yılan, bu da mı yılan." Bu, sağlık endüstrisini, dünyayı, savaşları ve bunun gibi bir sürü şeyi daha kapsıyodur herhalde.Buna benim açımdan bir tür teselli diyebilirsiniz, ama ben de onun temelli gidişine ısınmaya çalışıyor, uçmayı unutan kanatlarıma yeniden kanatlanmayı öğretmeye gayret ediyorum. İnsan hayatı bir kilometreyse, şarkılarınki binlerce kilometredir.Ardında bıraktığı şarkıları onun ölümsüzlüğüdür derken Nazan Öncel, "Seni Bugün Görmem Lazım" şarkısına uzak diyarlardan eşlik etmiş ve geçen aylarda ölen Vic Chesnutt'ın ölümsüzlüğünü yeniden ve yeniden rüzgar yapıp yüzüme, yüzümüze ılık ılık estiriyor...



Hastanelere 50 bin dolar borcu olan, ayda 800 dolar sağlık sigortası taksidi ödeyen bir adamın hiç bir bedel istemeksizin bu albüme eşlik etmesi bu insanlığın anlayamacağı bişeydir...

"İnsanoğlu hemcinsleriyle temas etmeye, ilişkiye girmeye, dostluklar kurmaya muhtaç.Dostluk benim için çok önemli bir duygu; yaratıcılığımın ana kaynağı.Depresif mizacımı teskin eden, rahata kavuşturan bir duygu.Benim anti-insan hissiyatıma gelince...Sanırım her insan aynı duyguyu taşıyor.Bu da insani bir şey.İnsanlığı değil, tel tek insanları seviyorum" derken Vic; gerçekten hisseden gerçek insanların duygularına ebedi bir tercüman olmayı varoluş sebebi bilmiş, ama yaşamaya "At The Cut" demiş bu diyarlardan kağıt üzerinde intihar ama gerçekte bir cinayetin kurbanı olmuş...Savaş, silah, çürümüş sağlık sistemi, serbest piyasa düzeni işte insanlığı sevmeme nedenleri...ve ölümüne sebep...Bunlar başka bir yazının konusu olsun; çünkü tüm bu çürümüşlüğe hiçbir zaman dinmeyecek bu nefret duygusunun bu yazıyı farklı bi yerlere savurmasını istemem...O yüzden hadi "Seni Bugün Görmem Lazım" çalsın...






Bu sadece bir tanışma yazısı; bundan sonra Vic Chesnutt'ı şarkılarından bilip, sonsuz edeceğiz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Paylaşella